Friday 1 June 2007

一刹那的浪漫 Short Romance – Part VIII

她很想他,可是她没办法再接受一段虚拟的感情。他与她所有的沟通都只是通过网上聊天。他甚少传简讯给她。他俩认识至今,他也只不过播了那么一通电话给她。就是他们刚相识不久,他回到槟城的那一通。

She misses him a lot, however, she can’t accept a vague relationship anymore. Their communication is merely via online chatting. He seldom texts her and yet calls her. The only call from him was he backed to Penang after their first meet up.

她好难过。甚至有时她根本不明白他要的是什么,感觉自己总是被他牵着鼻子走。那颗纯真及期待的心一次又一次的受到伤害。

She feels very sad. She feels like he is pulling her nose going anywhere. Her pure and innocent heart is being hurt from time to time.

他总爱为她道说甜言蜜语,某程度上她觉得有些是他的真心话。但她想:为何他只会讲,而从来都不付出任何行动。最基本的沟通-一通电话都没有。

He always likes to pour sweet words to her. She believes some of those words are true. Nevertheless, she is thinking: why he is so good in talking and never prove it by action. He doesn’t even call her which phone communication is the basic communication tool.

那天她问他:我们几时可以在见面?
That day she asked him: When will we see each other again?

他说:很快,比你想像的快,但不知几时,不敢答应你。
He answered: Soon, Very soon. Soonest that you can think. But I don’t know when. That's why I don’t want to promise you anything.

那时,她的心简直跌倒谷底。她在他心中又算得了什么。为何他连一个这么小的事情也无法承诺。
Her heart was completely crashed at that moment. She was wondering why he couldn’t commit even such a trivial thing. She doesn’t worth a thing in his heart.

她不懂他是善忘还是从来没把她的话,她为他做的事放在心上,她真的很失望。
She doesn't know whether he is forgetful or he never put her words, her effort towards him in heart. She is truly upset.

她怕她和他之间的感情永远都那么似有似无,患得患失。太虚拟了。
The relationship between him and her is too indistinguishable.

她选择把自己冷静下来。她怕她会陷入一个无法自拔的状况。
She had chosen to cool herself down. She afraid that she may be fell too deep in it.

她心至今还是向着他。她相信如果他俩真的是彼此的缘分,他一定会为她做一些东西。。
Her heart is still with him. She believes that if they are destined to be together, he will probably does something for her.

不知那天是否会来临。他俩是否能继续就看他了。。
She doesn’t know that whether that day will come. Whether the relationship will keeps on or not, it is pretty much depends on him...

莫文蔚如果没有你,一首她很喜欢的歌曲。很想把这首歌送给他。
If I don't have you - a song from Karen Mok, her favorite song that she wants to dedicate to him..

hey我真的好想你
hey,I really miss you
现在窗外面又开始下着雨
Rain started dropping outside the window
眼睛干干的有想哭的心情
The eyes are dried and I have a feeling to cry
不知道你现在到底在哪里
I don’t know where are you now

hey我真的好想你
hey,I really miss you
太多的情绪 没适当的表情
There are too much emotions and no suitable expression for each
最想说的话我应该从何说起
I don’t know where shall I start speaking my words
你是否也像我一样在想你
Are you missing me like I miss you?

如果没有你
If I don’t have you
没有过去 我不会有伤心
There is no past and I won’t be sad
但是有如果还是要爱你
But is there is past I still want to love you

如果没有你
If I don’t have you
我在哪里 又有什么可惜
Where will I be and there is nothing to be wasted
反正一切来不及
Since everything it’s gone
反正没有了自已
Since I already lost myself

hey我真的好想你
hey I really miss you
不知道你现在到底在哪里
I don’t know where are you now
你是否也像我一样在想你
Are you missing me like I miss you?

<结束>


他有在想她吗?她真的很想他。
Is he missing her? She misses him….


4 comments:

Anonymous said...

想不起 怎么会病到不分好歹
连受苦都甜美
我每日捱著 不睬不理
但却捱不死
又去痴缠你
难道终此一生 都要这么
不可争一口气
很谦卑 只不过是我太过爱你
连自尊都忘记
跌到极麻木 只好相信
又再爬得起
就会有转机
若我不懂憎你 如何离别你
亦怕不会飞
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
恨我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
很谦卑 只不过是我太过爱你
连自尊都忘记
跌到极麻木 只好相信
又再爬得起
就会有转机
若我不懂憎你 如何离别你
亦怕不会飞
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
限我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
说甚么再平反
只怕被迫一起 更碍眼
往后这半年间
只爱自己 虽说不太习惯
毕竟有限 就当 过关
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
恨我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
[完]

Listen yo my opinion, it is not worth to continue missing him. It is endless miserable. Trust me.

Anonymous said...

想不起 怎么会病到不分好歹
连受苦都甜美
我每日捱著 不睬不理
但却捱不死
又去痴缠你
难道终此一生 都要这么
不可争一口气
很谦卑 只不过是我太过爱你
连自尊都忘记
跌到极麻木 只好相信
又再爬得起
就会有转机
若我不懂憎你 如何离别你
亦怕不会飞
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
恨我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
很谦卑 只不过是我太过爱你
连自尊都忘记
跌到极麻木 只好相信
又再爬得起
就会有转机
若我不懂憎你 如何离别你
亦怕不会飞
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
限我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
说甚么再平反
只怕被迫一起 更碍眼
往后这半年间
只爱自己 虽说不太习惯
毕竟有限 就当 过关
由这一分钟开始计起 春风秋雨间
恨我对你以半年时间 慢慢的心淡
付清 账单
平静的对你热度退减
一天一点伤心过 这一百数十晚
大概也够我 送我来回地狱又折返人间
春天分手 秋天会习惯
苦冲开了便淡
[完]

Anonymous said...

I fully understand your feeling, Andrea. Tell you the truth that he doesn't really care about you. He only treats you as his "brother". Only brotherhood relationship. A "brother" that can laught together, play together. I don't want to see you get hurt again as I forsee your bright future. Although I don't know you much but I can sense you are a nice girl. Do move on, Andrea. Do not sink into this untouchable relationship anymore. I sent you the lyrics of 心淡 and hope you like it.

From CK.

Chekantastic said...

Hi CK...

I think it's a misunderstood here.. The story is about a good friend of mine..I publish it after having her permission..

By the way, thanks to your comment..