Monday 4 June 2007

一刹那的浪漫 Short Romance – 完结篇 Finale

最后,他俩还是选择保持好朋友的关系。既然他未准备好去接受这段感情,回想起,她亦未能为这段感情给予一百巴仙的付出,保持好朋友关系也不见得是一件坏事。

Finally, they had become friends. Since he was not prepared to accept this relationship, yet, from the bottom of her heart, she was not really ready to commit 100% to this relationship, somehow, it’s good for them to remain the friendship relationship.

那天我们在一家我俩常去的星巴克聊天。

That day, we were chatting in Starbucks – which we usually hang out to.

她告诉我:经过了这一切一切,自己在对于感情这一块又有了一番见解,感觉自己又成长了。

She told me: After all this, I felt myself like learning something regarding relationship, I felt myself grow a bit.

我只能对她说:哈!姐妹,就像林老师所说的,不是得到,就是学到啊!

I said: Haha! Sister, just like Master Lin taught us, if you aren’t getting something, you are learning something!

她说:这男人呢,是我见过那么多男人当中,是唯一一个当我一想起时,脸上会出现笑容的。

She added: This man, is the only man that when I think about, I will put a smile on my face.

我笑说:哈哈!看来你还是不能结束这一个小浪漫噢!
I laughed: Haha! Seems like you are still holding the small romance within you!

她说:不要在耍我了嘛!虽然现在还不能成为情侣,却可以成为好朋友啊!我还瞒开心可以认识一个那么可爱的’ 男‘朋友!

She begged: Stop pulling my leg! Although we both now are not couples, we still can be best friends! I am happy to know such a funny ‘boy’ friend!

我又忍不住大笑:好啦!好啦!那么我就祝福你啦!
I laughed frenziedly: OK! OK! Then I shall wish you then!

我俩顿时捧腹大笑!
We both laughed hysterically!

我想:男女之间会有纯友谊吗?或许会有!祝福你们!
Actually I am thinking: Will there be pure friendship between man and woman? Maybe there is! Wishing them!


The end

No comments: