Thursday 10 May 2007

专属天使 - My Special Angel


之前,有个朋友一直拉我听TANK的新歌-专属天使。他把这歌录进手机,然后不停的播这首歌。我都快给他烦死了。

Before this, I had a friend kept on asking me to listen to TANK’s (a TAIWANESE singer) song - My Special Angel. He had recorded this song into his mobile phone and kept on playing it no matter where he went. I was so mad about this.



(Picture: TANK)

怎知昨天我在 MY FM 听到 TANK的专访,当电台播放这首歌时,突然间就是很有感觉的,很仔细的去聆听这首歌的歌词。这首歌太有意思了。以下是歌词。

However, things changed after I heard TANK interview in MY FM yesterday evening. When the song was on air, suddenly there was an urge for me to listen properly every single word that he sang. Oh Gosh, the words are very meaningful. Below is the lyric of the song.

TANK -专属天使
TANK – My Special Angel

我不会怪你 对我的伪装
I won’t blame you to be faked to me
天使在人间是该藏好翅膀
Angel should hide it’s wings on earth
人们愚蠢鲁莽而你纤细善良
Human is stupid whereas you are kind
怎能让你 为了我被碰伤
How could I let you being vulnerable because of me?

小小的手掌 厚厚的温暖

Your small hand and your warmness
你总能平复我不安的夜晚
You always can calm me down when I am uncomfortable at night
不敢想的梦想 透过你的眼光
I never dare to dream, however, from your eyes
我才看见 它原来在前方
I see my dream up front

CHORUS:

没有谁能把你抢离我身旁
Nobody can take you away from me
你是我的 专属天使
You are My Special Angel
唯我能独占
Only I can have you
没有谁能取代你在我心上
Nobody can replace you in my heart
拥有一个 专属天使
By having such a special angle
我哪里还需要 别的愿望
I needn’t any wishes

小小的手掌 大大的力量
Your powerful small hand
我一定也会 像你一样飞翔
I know I can fly like you
你想去的地方 就是我的方向
The destination you want to go will be my direction
有我保护 笑容尽管灿烂
By having my protection, you will smile widely

CHORUS

要不是你出现
Not because of your appearance
我一定还在沉睡
I must be unawake
绝望的以为 生命只有黑夜
Only knew that life is only darkness

CHORUS


歌词结束
End lyric

其实有人问我:所谓的专属天使一定要是自己的恋人吗?
Somebody asked: Is it your special angel must be your lover?

我答:或许吧!
I said: Maybe!

我接着问他:你会告诉你女友你是她的专属天使吗?
Then I asked: Will you tell your girl friend that you are her special angel?

他答:会。我爱她!我会守护她!
He said: Of course. I love her! I will protect her!

我好羡慕的说:你女友将会是世上最幸福的女人!她找到了她的专属天使!
I said enviously: Then your girl friend will be the happiest lady in the world! She had found her special angel.

他微笑说:你也会找到的。
He smiled: You will find yours too.

我半信半疑的说:会吗?
I said unconvincingly: Will it be?

过后我开玩笑说:都说是天使,天使应该是上帝派下凡间的嘛,不会祈求,看老天爷啦!
Then I joked: It’s about angel. And angel is sent by god to earth right? I won’t begged for it, depends on the Al Mighty to arrange!

突然我静了下来,过后我说:未必要别人成为我的专属天使,我可以成为别人的专属天使啊!哈!
Suddenly I was in silence. Then I said: It’s not necessary that people become my special angel, I can be others special angle too. Haha!

说完我又开怀大笑。
Then I burst into laughter.

他好奇的问:莫非你已有对象了。。?
He then asked: Unless you already had targeted somebody..?

我说:没啦!只不过突然想起我往生了的外婆,我想她应该在上面看我,我好想她噢!她在生时,我什么都不能为她做。(说着说着。。眼泪又不听话的涌了下来) 。所以我要成为她女儿的专属天使。就是我妈啦!我好爱我妈!我真的要争气,一定要为她做些事儿。她最近都为我不愉快的遭遇担心了。
I said: No. Just this triggered my memories of my grandma. She passed away 3 years ago. I guess she must be watching me from above. I miss her! When she was here, I can’t do anything for her. (I started sobbing) Therefore, I must be her daughter’s special angel. My mum’s special angel. I love my mum. I must work hard, I must do something for her. I had put her into anxiety recently due to some unpleasant incidents that hit me.

他点头,带着信心的眼神告诉我: 你可以的!
He nodded, and talked with a confidence: You can do it!

我抓抓头:嗯!我会加油!
I scratched my head: Hmm! I will!

朋友,你找到了你的专属天使吗?还是你已是别人的专属天使?无论你是前者或后者,我都会祝福你!
Friend, have you found your special angel? Or you are others special angel? No matter what you are, I will wish you all the best!

小记:哈!我今天不懂已重复听了这首歌多少次。不要怀疑,现在还在听着! 好歌!
Note: Ha! I just keep playing the song nonstop today. Now I am still listening! Good Song!

No comments: